Välkommen till min sida!

Här kan du följa mig och min elitsatsning mot den absoluta toppen i längdskidåkning.





torsdag 18 mars 2010

Mördarbacken och mecka!




Hejsvej!

Idag vann jag "king of mördarbacken". Med helt ok fäste och lite sämre glid lyckades jag till slut vinna med en sekund före Adam Steen. Tyvär så var det inte världscupen idag. Det var en av deltävlingarna i elljuscupen som skidhögskolan Dalarna annordnar. Vi körde samma varv som världseliten kommer att köra imorgon. Formen närmar sig mer och mer nu inför SM i Skellefteå nästa helg. Så jag hoppas att den håller i sig.


Mecka med bilen är oftast riktigt skoj och ibland riktigt avkopplande. När jag inte tränar eller tävlar så har jag ju inte så mycket att göra om dagarna just nu. Så jag har ju en bil som jag ska försöka att få klar till sommaren. Det är en svart Mitsubishi 3000gt som jag och farsan har renoverat motorn på. Så efter SM i Skllefteå så är det bilen som är det stora målet innan sommarträningen drar igång på allvar igen.
Hejsvejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar