Välkommen till min sida!

Här kan du följa mig och min elitsatsning mot den absoluta toppen i längdskidåkning.





lördag 13 mars 2010

Formtopp!

Halloj!

Igår slog jag till med en seger i 02-sprinten. Min första sprint seger på svens mark! Sprinten gick på Röbeget lite utanför Vansbro uppe vid vindkraftverken.Med ett riktigt bra startfällt såg det ut som det skulle bli svårt att ta en pallplats. Svårt blev det också! Med en rafflande spurt mellan mig och Johan Edin i finalen, lyckades jag till slut kasta mig över mål linjen först. Patrik Johansson blev trea. Så nu börjar väl formen ta sig lite iaf.

Idag slutade jag fyra efter 27 riktigt dryga kilometer ute i Vårpoffens jobbiga spår. Jag fick släppa täten redan efter 3 km på grund utav att jag hade glömt att byta till större trugor på stavarna. På så vis sjönk jag ner i varje stavtag och fick inget tryck. När jag hade fullt upp med att staka och försöka att inte bryta ihop körde Anders Solin väldigt fort, så att luckan från mig och upp till täten blev genast väldigt stor. Men jag gav mig inte och lyckades köra ikapp täten igen efter ca 15km, men fick tyvär ge mig dom sista kilometrarna.

Det har varit en bra helg med en rolig sprint och ett tufft lopp idag. Fint väder och kroppen känns bra. Även väldigt bra priser!

Ha det Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar