Välkommen till min sida!

Här kan du följa mig och min elitsatsning mot den absoluta toppen i längdskidåkning.





torsdag 25 februari 2010

Hej och välkomna!

På denna blogg är det tänkt att jag skall hålla er uppdaterade på vad som händer i och utanför skidspåret, under tiden som min hemsida är under uppbyggnad. Eftersom detta är mitt första inlägg så är det kanske bäst med lite bakgrundsinfo om mig:



Jag föddes i Falun för snart 21 år sedan, men är uppvuxen i Sågmyra som ligger 2,5 utanför Falun. Jag har alltid varit väldigt intresserad av olika sporter, och redan som liten förstod jag att jag hade lätt för mig inom idrott. Jag har alltid rört på mig och haft svårt att sitta still, vilket kanske inte alltid var så bra under lektionerna i skolan. Innan jag började fokusera helt på längdåkning, utövade jag flera olika sporter. Det var bland annat terränglöpning, fotboll, friidrott, hockey och triatlon. Till en början trodde jag att jag skulle bli löpare eftersom löpningen gick mycket bättre(vann minimaraton bl.a.), men med åren blev skidåkningen nr 1. Jag startade min karriär i Sågmyra SK, men bytte till IFK Mora när jag blev junior. Dock tävlar jag fortfarande för Sågmyra i löpning. Efter nian gick flyttlasset till Mora, där jag började skidgymnasiet. Det blev fyra roliga och lärorika år där, som har hjälpt mig att utvecklas som skidåkare och tagit mig till var jag är idag.



Det var det. För mer nutidsinformation kan ni kolla i spalterna till höger där ni finner både meriter, fakta om mig samt mina sponsorer. Sen så kan ni ju alltid skriva en fråga i kommentarerna, så skall jag försöka svara.



/Calle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar